Oferty pracy
Senior Manager Brand Management IAM Europe
SENIOR MANAGER BRAND MANAGEMENT IAM EUROPE
Nr ref. BRAND/10/2024
Data dodania: 2024-10-30
YOUR RESPONSIBILITIES:
The Head of Branding for EU is a key strategic leadership role within the Eastern and Western European Automotive Aftermarket organization This role is responsible for shaping the growth strategies for the European Automotive Aftermarket brands of MANN-FILTER, FILTRON and WIX Filters. This individual would oversee the branding and communications team and focus on the accountability of the marketability of our regional brand properties.
- Develop brand positioning and growth strategies in Europe along with the Director Product Marketing and SVP of Global Brands and Customer Experience.
- Drive development of customer and consumer insights to build growth strategies and innovation pipeline.
- Develop and execute annual marketing plans and zero-based budgets based on established regional business objectives and manage that budget throughout the calendar year. Perform within budget while achieving key performance indicators.
- Drive marketing programs inseparably with product managers and category managers (business development/research professionals)
- Build a strong working relationship with field sales professionals, customer headquarter contacts, cross-functional contacts, distributors
- Drive profitable demand for brands and branded programs by evaluating market trends, our product portfolio and developing tools to educate the customer and sales team on trends that will affect current and future growth of sales and profitability.
- Maximize impact of brand advertising activities to include brand position, strategy, sponsorships, licensing agreements, contracts, mobile marketing, and hospitality assets.
- Drive program performance and creativity with external marketing partners – manage effectiveness and efficiency of these partners
YOUR PROFILE:
Experience:
- 10+ years’ experience in marketing and brand management, executing strategic marketing plans designed for business growth incl. experience in defining brand strategies with global brands
- Proven team leader.
- 5+ years’ experience in the automotive or automotive aftermarket business.
Education:
- Bachelor’s degree in Marketing, Business or other related field. MBA is a plus.
Required Skills:
- Brand strategic leadership with ability to resolve complex brand challenges into actionable, sustainable and prosperous programs.
- Excellent communication skills and relationship building skills, at all levels of the organization.
- Track record of developing, executing, and achieving tactical and strategic initiatives through active leadership that positively impact global business plans, operating profits, practices, policies, and procedures.
- Strong budget and project management skills, Analytical, strategic and structured approach
- English business fluent in written and spoken
- Working in highly matrixed organization and ability to inspire and lead cross-functional teams.
Preferred Skills and Experience:
- Experience working with advertising, media, and promotions agencies.
- Digital & social media marketing experience.
- Filtration experience, product knowledge and knowledge of customer business desired.
- Management experience.
- EU automotive industry familiarity
MANN+HUMMEL FT POLAND to firma, zajmująca się produkcją wysokiej jakości filtrów przeznaczonych do motoryzacji, maszyn, sprzętu ciężkiego oraz urządzeń specjalistycznych.
- Jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie.
- Konsekwentnie od 38 lat stwarzamy dogodne warunki do efektywnego rozwoju
- Dbamy o transparentność i tworzymy wyjątkowy klimat organizacyjny
Prześlij swoje CV
Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą pracy, prześlij nam swoje dane.
MANN+HUMMEL FT POLAND to firma, zajmująca się produkcją wysokiej jakości filtrów przeznaczonych do motoryzacji, maszyn, sprzętu ciężkiego oraz urządzeń specjalistycznych.
- Jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie.
- Konsekwentnie od 35 lat stwarzamy dogodne warunki do efektywnego rozwoju
- Dbamy o transparentność i tworzymy wyjątkowy klimat organizacyjny
Korzyści, które oferujemy:
Motywujemy
Za dobre wyniki oferujemy atrakcyjny bonus w postaci premii. Każdego roku nasi pracownicy mogą również liczyć na dodatki świąteczne i upominki firmowe.
Inwestujemy w rozwój
Dofinansowujemy kursy językowe i naukę na wyższych uczelniach. Umożliwiamy udział w szkoleniach i konferencjach zarówno krajowych jak i zagranicznych, wzmacniając nasze wewnętrzne programy rozwojowe.
Awansujemy
Promujemy awanse wewnętrzne. Około 50% naszej kadry specjalistów i managerów zostało wybranych dzięki rekrutacji wewnętrznej. Dodatkowo wdrożyliśmy rozbudowany system rozwoju i awansów na wydziałach produkcji i magazynach.
Dbamy o zdrowie
Dofinansowujemy pakiety opieki medycznej umożliwiające dostęp do usług wielu specjalistów oraz możliwość wykonania szeregu badań. Co roku organizujemy akcje profilaktyczno-zdrowotne dla wszystkich pracowników.
Zabezpieczamy przyszłość
Oferujemy pakiety ubezpieczeniowe o bardzo korzystnych warunkach świadczeń dla pracowników i ich najbliższych.
Wspieramy aktywność
Wspieramy wydarzenia sportowe. Zachęcamy do treningów i rozgrywek w wynajętej przez firmę hali sportowej.
Dofinansowujemy posiłki
W naszej stołówce można zakupić zarówno smaczne i zróżnicowane obiady jak i śniadania, napoje czy słodycze.
Integrujemy
Integrujemy organizując konkursy międzywydziałowe i rodzinne. Wspieramy również lokalną społeczność, organizujemy wycieczki dla pracowników i spotkania świąteczno-noworoczne